De MA!N web viewer voor online toegang

Onze credit management software wordt door de meerderheid van de mensen gebruikt van achter een bureau en wij willen daar de best mogelijke performance leveren. Daarom investeren wij ook nog steeds in een desktop applicatie, omdat het uiteindelijk het snelst en meest flexibel werkt voor het merendeel van onze gebruikers. De wereld bestaat alleen uit meer dan het bureau en de doorsnee gebruiker bij de klant. In de afgelopen jaren hebben we daarom samen met klanten meerdere toepassingen ontwikkeld voor het web.

De toepassingen die we tot voor kort ontwikkelden, waren vaak klant-specifiek en dat past ook bij de flexibiliteit van onze software. Achter de schermen werken we echter hard aan een aantal gestandaardiseerde oplossingen waarvan de eerste inmiddels beschikbaar is en dat is een web viewer. Via deze toepassing hebben gebruikers overal via het internet toegang tot MA!N voor het bekijken van hun debiteuren inclusief de bijbehorende facturen en acties.

Cross-platform en geen app

We hebben gekeken naar het ontwikkelen van een mobiele app, maar voor incidentele gebruikers is dat vaak een extra drempel omdat ze eerst iets moeten installeren. Een web omgeving is voor hen laagdrempeliger, bovendien is het voor ons als ontwikkelaar makkelijker te onderhouden en dat sluit aan bij het hoge tempo dat klanten van ons gewend zijn. De keuze tussen een web oplossing of specifieke apps voor Android en iOS was daardoor snel gemaakt. Het past ook binnen de beweging in de markt waarbij oplossingen steeds meer cross-platform worden ontwikkeld binnen dezelfde techniek.

main web viewer mobile

Hoe het werkt de viewer

Bij het ontwerp van de viewer was ons uitgangspunt “Don’t make me think”, omdat we de drempel voor het gebruik zo laag mogelijk willen houden.Dit heeft geresulteerd in een ontwerp waarbij bijvoorbeeld een account manager, na inloggen, landt op een pagina met een samenvatting van haar debiteuren en vanaf daar direct door kan navigeren naar specifieke debiteuren. Per debiteur ziet ze wederom een samenvatting, maar dan van de geselecteerde debiteur inclusief een dashboard en een overzicht van de acties en facturen die bij die debiteur horen. Binnen een paar klikken is ze dus op de hoogte van alle ins & outs van haar klant.

Toekomstige ontwikkelingen

In de nabije toekomst staan er meer ontwikkelingen op stapel, bijvoorbeeld voor het toe kunnen voegen van notities door account managers. Maar als eerste komt er een oplossing waarmee debiteuren via een webpagina zelf de status, bijvoorbeeld een dispuut of betalingstoezegging, van een factuur in kunnen voeren. MA!N zal deze informatie op de achtergrond verwerken en de bijbehorende workflow starten of een actie voor een medewerker aanmaken. We verwachten deze module begin 2019 bij de eerste klant uit te rollen.

De web viewer is gereed voor klanten, heb je interesse? Stuur dan een bericht en we nemen contact met je op. Je kunt je ook inschrijven voor onze nieuwsbrief, dan ontvang je periodiek een e-mail met een update over alle recente ontwikkelingen.