Case AgroEnergy: software die een stap verder gaat

27 november 2018

AgroEnergy, onderdeel van Eneco Groep, is energiepartner voor de glastuinbouw en helpt tuinders met het optimaliseren van hun bedrijfsvoering op het gebied van energiemanagement. Voor AgroEnergy met MA!N als credit management software ging werken, werd er gebruik gemaakt van een intern systeem. De markt waarin AgroEnergy opereert is namelijk vrij specifiek, mede ingegeven doordat klanten […]

Lees verder...

De MA!N web viewer voor online toegang

27 november 2018

Onze credit management software wordt door de meerderheid van de mensen gebruikt van achter een bureau en wij willen daar de best mogelijke performance leveren. Daarom investeren wij ook nog steeds in een desktop applicatie, omdat het uiteindelijk het snelst en meest flexibel werkt voor het merendeel van onze gebruikers. De wereld bestaat alleen uit […]

Lees verder...

Case: AMC en debiteurenbeheer binnen een ziekenhuis

6 november 2018

Het AMC is met 7.000 medewerkers, 356.000 polikliniekbezoeken en 56.000 opnames per jaar, één van de meest vooraanstaande medische centra van Nederland. Onlangs is er een fusie tussen AMC en vUMC aangekondigd. Samen zullen zij verder gaan als Amsterdam UMC. Net als AMC, maakt ook vUMC gebruik van onze software. In deze case gaan we […]

Lees verder...

Handige functionaliteiten voor incassobureau’s

18 oktober 2018

Het werk van een incassobureau is alles behalve simpel, want er komt heel wat bij kijken als je als bureau in de huidige tijd rendabel wil zijn. Vanuit CE-iT kijken we vooral hoe software hier aan bij kan dragen. Wat essentiële functies zijn die ondersteund moeten worden en welke functies het leven net wat makkelijker […]

Lees verder...

Case: Wagenborg Nedlift

18 september 2018

Wagenborg Nedlift is één van de klanten die onze software het langst gebruikt. Zij zijn specialist op het gebied van horizontaal, verticaal en zwaar transport. In combinatie met vakkundige engineering en projectmanagement biedt Wagenborg Nedlift een compleet pakket aan diensten voor hijswerk, zwaar transport en montage. Wagenborg Nedlift is in geheel Europa en daarbuiten actief […]

Lees verder...

Tips voor het plannen van werk met MA!N

30 augustus 2018

Een van de redenen voor organisaties om met onze credit management software MA!N te gaan werken is om meer inzicht en overzicht te krijgen over de uit te voeren werkzaamheden. Maar hoe doe je dat nou? Daar is niet één antwoord op, omdat de manier waarop onder andere wordt beïnvloed door de grote van het […]

Lees verder...

Credit Risk Management in MA!N

22 augustus 2018

Hoe meet je het risico van een relatie? Of hoe meet je een kans? En als je dat hebt bepaald, hoe zorg je dan dat je de relaties kunt volgen? Dit zijn slechts een paar vragen waar je tegenaan loopt op het moment dat je credit risk management wilt inrichten binnen een organisatie. We willen […]

Lees verder...

Processen rond een kredietverzekering automatiseren

10 juli 2018

Organisaties sluiten een kredietverzekering af om het risico van niet betaalde facturen, bijvoorbeeld als een debiteur failliet gaat, af te dekken. De kredietverzekeraar stelt hier echter wel eisen bij zoals het tijdig achterstalligmelden van facturen. Daarnaast vallen facturen vanaf de achterstalligsheidsdatum niet meer onder de dekking van de verzekering. MA!N kan, als onderdeel van het […]

Lees verder...

MA!N en Credit Management Software in 2018

5 juni 2018

Vorig jaar hebben we een blog gepubliceerd met hoe wij als CE-iT op dat moment naar Credit Management Software keken. Het overgrote deel van die blog is nog steeds van toepassing, maar er zijn ook dingen veranderd. Dat zijn zowel wensen van klanten, als doorontwikkelingen binnen de software zelf. Die ontwikkelingen richten zich meer en […]

Lees verder...

Het gebruik van een klanthiërarchie

15 mei 2018

In een makkelijke wereld heb je als organisatie een klant en die klant heeft een relatienummer waar alles van die klant aan gekoppeld wordt. De echte wereld is echter vaak wat complexer. Helemaal als organisaties en klanten groter worden. Om dan toch overzicht te houden, en slim te kunnen werken, is het handig om binnen […]

Lees verder...