Case: Wagenborg Nedlift

18 september 2018

Wagenborg Nedlift is één van de klanten die onze software het langst gebruikt. Zij zijn specialist op het gebied van horizontaal, verticaal en zwaar transport. In combinatie met vakkundige engineering en projectmanagement biedt Wagenborg Nedlift een compleet pakket aan diensten voor hijswerk, zwaar transport en montage. Wagenborg Nedlift is in geheel Europa en daarbuiten actief […]

Lees verder...

Tips voor het plannen van werk met MA!N

30 augustus 2018

Een van de redenen voor organisaties om met onze credit management software MA!N te gaan werken is om meer inzicht en overzicht te krijgen over de uit te voeren werkzaamheden. Maar hoe doe je dat nou? Daar is niet één antwoord op, omdat de manier waarop onder andere wordt beïnvloed door de grote van het […]

Lees verder...

Credit Risk Management in MA!N

22 augustus 2018

Hoe meet je het een risico van een relatie? Of hoe meet je een kans? En als je dat hebt bepaald, hoe zorg je dan dat je de relaties kunt volgen? Dit zijn slechts een paar vragen waar je tegenaan loopt op het moment dat je credit risk management wilt inrichten binnen een organisatie. We […]

Lees verder...

Processen rond een kredietverzekering automatiseren

10 juli 2018

Organisaties sluiten een kredietverzekering af om het risico van niet betaalde facturen, bijvoorbeeld als een debiteur failliet gaat, af te dekken. De kredietverzekeraar stelt hier echter wel eisen bij zoals het tijdig achterstalligmelden van facturen. Daarnaast vallen facturen vanaf de achterstalligsheidsdatum niet meer onder de dekking van de verzekering. MA!N kan, als onderdeel van het […]

Lees verder...

MA!N en Credit Management Software in 2018

5 juni 2018

Vorig jaar hebben we een blog gepubliceerd met hoe wij als CE-iT op dat moment naar Credit Management Software keken. Het overgrote deel van die blog is nog steeds van toepassing, maar er zijn ook dingen veranderd. Dat zijn zowel wensen van klanten, als doorontwikkelingen binnen de software zelf. Die ontwikkelingen richten zich meer en […]

Lees verder...

Het gebruik van een klanthiërarchie

15 mei 2018

In een makkelijke wereld heb je als organisatie een klant en die klant heeft een relatienummer waar alles van die klant aan gekoppeld wordt. De echte wereld is echter vaak wat complexer. Helemaal als organisaties en klanten groter worden. Om dan toch overzicht te houden, en slim te kunnen werken, is het handig om binnen […]

Lees verder...

De toegevoegde waarde van niet standaard software voor incassobureau’s

28 maart 2018

De markt voor incassobureau’s en deurwaarders is de afgelopen jaren enorm veranderd. Dat is onder andere een gevolg van gewijzigde wetgeving en veranderingen in de wereld. Die nieuwe wereld heeft onbewust wellicht wel de grootste impact. Daar schuilen namelijk niet alleen de dreigingen, maar ook de kansen om het anders te doen. Om je te […]

Lees verder...

Communiceren via portals en bots

27 februari 2018

De manier waarop organisaties met klanten communiceren is aan het veranderen en dan vooral als het gaat om de communicatie met particulieren. We zien al een enige tijd een trend waarbij communicatie niet meer primair telefonisch of zelfs per email verloopt. Meer en meer ontstaan er andere kanalen die gebruikt worden voor communicatie. Denk bijvoorbeeld […]

Lees verder...

Tips en uitdagingen bij de internationale uitrol van software

6 februari 2018

Het implementeren van software is iets wat vaak wordt onderschat door opdrachtgevers en dat is niet vreemd. Veel opdrachtgevers vertegenwoordigen (een groep) eindgebruikers of zijn zelf eindgebruiker en het implementeren van software is niet hun dagelijkse werk. Eén van de lastige dingen daarbij is dat wat voor een gebruiker vanzelfsprekend is, niet vanzelfsprekend hoeft te […]

Lees verder...

Het voordeel van werken met kleine teams

19 januari 2018

Een vraag die wij bij CE-iT regelmatig terug zien keren bij grotere projecten is het verzoek of we op kunnen schalen, zodat de software eerder opgeleverd kan worden. Dat is geen vreemd verzoek, maar het is de vraag of met meer capaciteit het tempo in het project ook evenredig toe zal nemen. Het antwoord op […]

Lees verder...