Processen rond een kredietverzekering automatiseren

10 July 2018

Organisaties sluiten een kredietverzekering af om het risico van niet betaalde facturen, bijvoorbeeld als een debiteur failliet gaat, af te dekken. De kredietverzekeraar stelt hier echter wel eisen bij zoals het tijdig achterstalligmelden van facturen. Daarnaast vallen facturen vanaf de achterstalligsheidsdatum niet meer onder de dekking van de verzekering. MA!N kan, als onderdeel van het […]

Lees verder...

MA!N en Credit Management Software in 2018

5 June 2018

Vorig jaar hebben we een blog gepubliceerd met hoe wij als CE-iT op dat moment naar Credit Management Software keken. Het overgrote deel van die blog is nog steeds van toepassing, maar er zijn ook dingen veranderd. Dat zijn zowel wensen van klanten, als doorontwikkelingen binnen de software zelf. Die ontwikkelingen richten zich meer en […]

Lees verder...

Het gebruik van een klanthiërarchie

15 May 2018

In een makkelijke wereld heb je als organisatie een klant en die klant heeft een relatienummer waar alles van die klant aan gekoppeld wordt. De echte wereld is echter vaak wat complexer. Helemaal als organisaties en klanten groter worden. Om dan toch overzicht te houden, en slim te kunnen werken, is het handig om binnen […]

Lees verder...

De toegevoegde waarde van niet standaard software voor incassobureau’s

28 March 2018

De markt voor incassobureau’s en deurwaarders is de afgelopen jaren enorm veranderd. Dat is onder andere een gevolg van gewijzigde wetgeving en veranderingen in de wereld. Die nieuwe wereld heeft onbewust wellicht wel de grootste impact. Daar schuilen namelijk niet alleen de dreigingen, maar ook de kansen om het anders te doen. Om je te […]

Lees verder...

Communiceren via portals en bots

27 February 2018

De manier waarop organisaties met klanten communiceren is aan het veranderen en dan vooral als het gaat om de communicatie met particulieren. We zien al een enige tijd een trend waarbij communicatie niet meer primair telefonisch of zelfs per email verloopt. Meer en meer ontstaan er andere kanalen die gebruikt worden voor communicatie. Denk bijvoorbeeld […]

Lees verder...

Tips en uitdagingen bij de internationale uitrol van software

6 February 2018

Het implementeren van software is iets wat vaak wordt onderschat door opdrachtgevers en dat is niet vreemd. Veel opdrachtgevers vertegenwoordigen (een groep) eindgebruikers of zijn zelf eindgebruiker en het implementeren van software is niet hun dagelijkse werk. Eén van de lastige dingen daarbij is dat wat voor een gebruiker vanzelfsprekend is, niet vanzelfsprekend hoeft te […]

Lees verder...

Het voordeel van werken met kleine teams

19 January 2018

Een vraag die wij bij CE-iT regelmatig terug zien keren bij grotere projecten is het verzoek of we op kunnen schalen, zodat de software eerder opgeleverd kan worden. Dat is geen vreemd verzoek, maar het is de vraag of met meer capaciteit het tempo in het project ook evenredig toe zal nemen. Het antwoord op […]

Lees verder...

Een jaar vol zichtbare en onzichtbare ontwikkelingen

2 January 2018

Het is een cliché, maar 2017 is in moordend tempo voorbijgegaan. Een jaar waar weer veel in is gedaan en we ook veel hebben geleerd. Eén van de dingen die aandacht blijft vragen, en daarmee een leerpunt is, is het delen van dingen. Als je het afgelopen jaar bijvoorbeeld niet direct betrokken was bij ontwikkelingen […]

Lees verder...

Klantmiddag: robots en ongekende mogelijkheden

7 December 2017

Donderdag 23 november hebben wij met een aantal klanten bij elkaar gezeten om hen bij te praten over bestaande mogelijkheden binnen onze software en nieuwe ontwikkelingen. Naast gebruikers waren er ook verschillende ontwikkelaars van buiten CE-iT aanwezig. Deze ontwikkelaars werken niet voor CE-iT, maar direct bij of voor andere organisaties die iets met MA!N doen […]

Lees verder...

Het inlezen en gebruiken van data

14 November 2017

Om MA!N in te zetten voor debiteurenbeheer, en andere toepassingen, zal MA!N moeten beschikken over data. Dit geldt ook voor andere credit management applicaties en je zou dit dus als iets standaards kunnen benoemen, maar net als bij veel andere dingen doen we ook dit bij CE-iT net wat anders dan anderen dat doen. Want […]

Lees verder...